MHD

Vážený pane, hodně cestuji a jsem na vozíku. Všiml jsem si, že na Vašich strákách se objevilo několik stížností na nesklápění plošin MHD v Jihlavě, jelikož bydlím právě v Jihlavě též se s Vámi podělím o svou zkušenost. Bohužel je pravda, že se stává, že vozíčkáři nesklopí plošinu a ujedou. Byl jsem si stěžovat na Dopravním podniku města Jihlavy(osobně) jelikož na emailové stížnosti nikdo nereagoval. Jakýmsi pracovníkem DP mi bylo řečeno, že na bezbariérové zastávce musím nastoupit sám bez plošiny nebo jít o hodinu dříve a počkat až mi plošinu nějaký řidič sklopí, že se určitě někdo najde a též mi bylo řečeno, že jestli nejsem schopen cestovat sám, musím si podle přepravního řádu zajistit doprovod. V případě, že zastávka není bezbariérová(za takové jsou považovány v Jihlavě zastávky s Kaselským obrubníkem) tak z ní nesmím cestovat. Na moje námitky vůbec nereagoval a odmítl se mnou pokračovat v rozhovoru. Raději proto cestuji autem, ale je mi záhadou proč se tedy kupovali bezbariérové vozy. Problém je také s údržbou plošin, které vypadají jak po 50 letech v provozu a to ve stejných typech vozů., které jezdí jinde a plošiny mají v dobrém stavu. Problémy s MHD jsem zaznamenal již jen v Pardubicích kde jsou garantované nízkopodlažní spoje, ale jezdí na nich i spoje bez plošiny a tedy pro vozíčkáře v Pardubicích neexistuje možnost přepravit se MHD tak aby věděli, že odjedou, musí prostě čekat. Též je problém se sklápěním plošin kde je též někteří řidiči nesklopí nebo s tím mají problém na stížnost je reagováno tak, že se nepodařilo řidiči prokázat, že to tak bylo. Mám naopak velmi dobré zkušenosti s MHD v Praze, Brně, Hradci Králové, Olomouci ale i v Českých Budějovicích. Vážený pane, dovoluji si Vás požádat o nápravu stavu MHD v Jihlavě a též v Pardubicích. Věřím, že přijdete-li jako oraganizace tedy NRZP budou se chovat úplně jinak než k jednotlivcům. Sám jsem si zkoušel stěžovat, ale bohužel to k ničemu nevedlo, žádám Vás tedy tímto o pomoc. Raději bych jezdil MHD než autem a měl možnost volby. Nevěřím, že Dopravní podnik přizná, že se chová takto, ale věřím že se Vám podaří vyjednat to aby se tyto situace nestávali. S Pozdravem Karel Vondráček Jihlava
 
Karel Vondrá?ek

Vážený pane Vondráčku,

je to již druhá stížnost, kterou máme z Jihlavy. Podnět jsem předal našemu koordinátorovi v Jihlavě, aby se tímto problémem zabývali. Bohužel v této věci se zatím ještě nic nezlepšilo. Předáváme Váš podnět opět našemu koordinátorovi a důrazně ho požádáme, aby se touto věcí zabýval.

S pozdravem Václav Krása