změna smlouvy Inogy v rodině s mentálně postiženým

Dobrý den, mám dotaz ohledně své kamarádky, které v září zemřel manžel na následky úrazu a celodenně pečuje o mentálně postiženou dceru (*1998). Jedná se o náklady na elektřinu a plyn, kdy smlouva byla uzavřená na jejího zemřelého manžela. Jde o to, že firma Innogy zrušila zafixovanou smlouvu na manžela a pozůstalou bere jako nového zákazníka s aktuálními vysokými cenami (záloha plyn fix 3300,-- /měs., záloha nyní 10000,--) i když odběrné místo zůstalo stejné. Argumentují tím, že odběrné místo má nového majitele (manželku zemřelého, která žila ve společné domácnosti cca 25 let). Chci se zeptat, jestli není nějaké zohlednění osob s handikapem při této situaci (vyhláška apod.), pokud žijí ve společné domácnosti, aby mohla písemně argumentovat v Innogy o zachování předchozích podmínek. Děkuji Vrbová
 
Vladimíra Vrbová

Vážená paní Vrbová,

zvýhodnění pro osoby se zdravotním postižením jednotliví dodavatelé energií zpravidla mají, ale je to tak, že to není fixovaná cena a obávám se, že to není příliš výhodné. Navrhuji tento postup, ať se Vaše kamarádka přímo obrátí na mne, na adresu v.krasa@nrzp.cz. Potřebuji přesnou nadresu, číslo smlouvy a podobně. Pokusil bych se s Innogy tuto věc vyřídit. Ale bylo by to mimořádně a nevím, zda uspěji. Jen upozorňuji, že to neznamená, že byste takto měla motivovat další lidi kolem Vás.

S pozdravem Václav Krása