pracovní podmínky pro OZP
Dobrý den,
jsem OZP (invalidita 1.st) v září jsem nastoupila na chráněné pracovní místo -
prodejce v obchodě. Jsme tu jen OZP zaměstnanci.
Smlouva nám byla dána na 100 hodn měsíčně, při úvazku 6hodin za směnu,
krátký a dlouhý týden, což většinou na 100 hodin měsíčně nevychází.
Máme tu rozdělené 12hodinové směny, kdy se po 6 hodinách střídáme s kolegou, kolegyní (9-15 nebo 15-21 hod).
Ovšem není tu nikdo na náhradu v případě onemocnění, či dovolené.
Vzhledem ke špatně napsané smlouvě, nás nutí splnit 100 hodin měsíčně i více,
v případě nutnosti náhrady za nemoc.
Dojíždím z přilehlé obce, jsem kromě OZP samoživitelka 3 dětí (2 do 15 let).
Jak máme jako zaměstnanci postupovat, když na pracovišti vytvořeném pro OZP,
není zajištěn pracovník na zástup?
Mohou mne nutit pracovat i tři víkendy za sebou?
Máme nárok na výměnu židle, když nám zde byla dána židle barového
typu bez opěradla, ze které nám otékají nohy a bolí záda?
Na koho se máme případně obrátit?
Mohu požadovat změnu smlouvy, když neodpovídá hodinám, které
odpracujeme ?
Děkuji
Vážená paní Nováková,
doporučuji Vám, abyste se se svými problémy ve věci zaměstnávání obrátila na inspekci práce, která je v každém okresním městě.
S pozdravem Václav Krása