integrace dítěte

Mám integrovanou dceru v první třídě základní školy. Má pedagogického asistenta. Prakticky na všechny předměty, kromě TV,HV a VV, je s asistentem zavřená sama v kabinetu. S ostatními dětmi se potkává pouze o svačinové přestávce a v družině. Z tohoto pohledu podle mne integrace postrádá význam, neboť je z kolektivu vyřazena. Nebylo by jí líp ve speciální základní škole mezi ostatními dětmi, nebo je tento postup školy správný? Na školu v přírodě jet také nemůže, i když se moc těšila, protože bych jí tam musela asistenta platit, přestože je soběstačná, nenáročná a bezproblémová. Navíc, pokud třídní učitelka je dlouhodobě nepřítomna, zastává její asistentka funkci třídní učitelky a vyučuje všechny děti. Myslela jsem si, že tento asistent je určen pouze pro möji dceru a ne jako supüjící pedagog. Podotýkám, že její asistentka je původní profesí učitelka mateřské školy, nyní v důchodě.
 
Kysu?anová helena

Vážená paní Kysučanová,

vůbec nerozumím tomu proč Vaše dcera není vyučována v normální třídě. Smyslem integrace není oddělování žáka od ostatních spolužáků, ale naopak výuka společně s ostatními. Asistent pedagoga pomáhá především zajišťovat věci, které sám žák nezvládne, ale není jeho posláním vyučovat žáka se zdravotním postižením. Prosím, abyste tuto situaci se školou projednala. Pokud škola nezmění způsob výuky Vaší dcery, napiště mi více podrobností a pokusím se Vám pomoci. Skutečnost, že asistenta pedagoga vykonává učitelka z mateřské školy nevidím jako problém. Se školou v přírodě může být určitý problém, protože tam nejde pouze o výuku, ale i aktivity, kde by pravděpodobně Vaše dcera potřebovala asistenta. Přesto je to všechno na dohodě a ochotě školy.

S pozdravem Václav Krása