Prosba o podporu při jednání

Dobrý den vážený pane magistře, omlouvám se za to, že Vám píši, ale napadlo mě požádat Vás jako předsedu Národní rady osob se zdravotním postižením ČR o podporu při jednání s Českou spořitelnou a.s. Stručně si dovoluji nastínit problém, který již dlouhodobě řeším. Česká spořitelna ve svých pobočkách mívala boxy na vhození bankovních příkazů k převodům peněžních prostředků. Jsme dlouholetými klienty, kteří nevyužívají elektronické bankovnictví, ale prostřednictvím těchto boxů převádějí penízky. Takto spravuje účet má maminka, má přítelkyně (obě ZTPP a ZTP), např. i já a spousty jiných klientů. Dlouhodobě jsou tyto boxy u ČS postupně rušeny a to bez náhrady, už jsme se se svými účty stěhovaly po jednotlivých pobočkách celé Ostravy. Nyní zbývají v Ostravě již poslední 2 boxy, které mají být zrušeny k 30.4.2018. Alternativou je vyřízení převodního příkazu na přepážce banky za poplatek 80 Kč za 1 převodní příkaz, což je nesmírně drahé. Nyní, s tím jak ČS zintenzivnila nátlak na klienty, kteří tuto službu využívali, aby přešli např. na platbu přes bankomat či elektronické bankovnictví Servis 24(což je nebezpečné z důvodu, že fronta u bankomatu je dlouhá, člověk se může splést, je pod tlakem, špatně chodí, stojí, vidí apod.), jsem si začala všímat kolik seniorů a postižených občanů tento způsob doposud využívalo a opatřením ČS jim bude zkomplikován dále již tak velmi složitý život s postižením. Doma v klidu a pohodě provedli převodní příkazy a někdo jim je do boxu doručil. Samozřejmě že většina seniorů i postižených určitě nemá prostředky na to, aby pořizovali počítač, platili internet, taky nelze převod peněž svěřit kdekomu, kdo je po ruce. Zatím jsem v této věci nebyla úspěšná ani u vedoucích poboček, ani u ombudsmana spořitelny, proto se hodlám obrátit na ČNB jako na dohledový orgán, aby prošetřil, zda by nebylo možné tuto službu pro staré a postižené občany ponechat. Alespoň v jedné jediné bance, protože nejsou jen mladí klienti, kteří neudělají bez tabletu nebo chytrého telefonu ani krok. Proto Vás prosím o Váš názor či vyjádření Vaší podpory, kterou bych mohla využít při jednání s ČNB a ČS. Je to smutný pohled, jak starý klient s hůlečkou "bojuje" u bankomatu se zapisováním údajů nutných k převodu peněžních prostředků. Vážený pane magistře, ještě jednou se omlouvám, děkuji za Vaši odpověď a jsem s úctou D. Majolová
 
Dagmar Majolová

Vážená paní Majolová,

přiznám se, že jste první osoba, která se na mě a NRZP ČR s tímto problémem obrátila. Ani nevím, zda to skutečně je tak vážný problém. Sám nechodím také do banky, využívám telefonický servis24. To znamená, že si vše doma v klidu připravím a není v tom žádný problém. Hlavně u telefonického bankovnictví nehrozí zneužití nebo nabourání do systému.


S pozdravem Václav Krása


Budu rád, pokud mi rozkliknete reklamu na mém webu www.vaclavkrasa.cz. Děkuji