Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Vlaky

Autor Kamil
Předmět Vlaky
Dotaz

Vážený pane Krása, nechápu proč se vozíčkáři musí na vlak objednávat 24 hodin dopředu. Je to nesmysl, ale pokud je ve vlaku pravidelně řazen vůz se zvedací plošinou, může se použít funguje-li i bez objednávky. Stejně nakládání trvá stejně dlouho i bez objednávky a že dráhy říkají, že se něco vyzkouší? Nevím proč sami tak nehorázně lžou, vůz NIKDY nevymění za vůz s funkční zvedací plošinou nefunguje-li ta kterou zkouší. Vždy vlak přijede a vlakový doprovod oznamuje, že plošina nefunguje a nakládá se ručně, mnohdy ani nejsou schopny dráhy zařadit vůz i když je objednaný!!! Je pochopitelné, že objedná-li si vozíčkář přepravu očekává, že bude zajištěna tak jak si přeje a ne, že se vše stejně zařídí podle provozních podmínek. Vážený pane troufám si tvrdit, že vlakem necestujete a tudíž ani nevíte jak to funguje.  Věřte, že každý pochopí když něco nepůjde nebo mimořádně nebude řazen vůz když si to dopředu neobjedná, ale pokud si to objedná dopředu a stejně tam vůz není, vlaková četa nic neví tak co si pak můžeme pomyslet? Věřte, že je potřeba vyjednat i možnost cestování bez objednávky s asistencí zaměstnanců dopravce. Přijde mi velmi směšné, když asistent nakládá těžkého vozíčkáře ručně do vlaku a vlaková četa se na to dívá, přičemž vlak má zvedací plošinu a jediný důvod proč nelze použít je, že nebyla objednána 24 hodin dopředu? Vážený pane než mi napíšete, že to nejde nebo podobné věci snažte se zamyslet jak by Vám osobně bylo když budete odkázaný na ježdění vlakem všude kam bude chtít jet, tedy do práce na návštěvy apod. a zkuste si představit jak vždy dodržíte lhůtu objednávky. Věřte, že ten kdo tvrdí, že to nejde lže! Ve výsledku jde vždy všechno jen se musí chtít a vymslet řešení.

Odpověd na dotaz:

Vážený pane Kamile,

chápu Vaše rozčílení, protože i mě se nelíbí tato lhůta 24 hodin. Bohužel dráhy mají předpis, že při nástupu osoby na vozíku musí být asistence, kterou nejsou schopny zajistit po celý den. Proto i na těch spojích, kde je trvale tzv. bezbariérový vůz, je stanovena výše uvedená lhůta. Ono totiž nestačí mít vůz pro vozíčkáře. Na mnoha stanicích nejsou přizpůsobena nástupiště a tak se musí používat k nástupu vozíčkáře zdvihací plošina, a tu může obsluhovat pouze vyškolený personál.Věřte mi, že stále o těchto věcech jednáme.

S pozdravem Václav Krása