Vlaky
Vážený pane, proč zde všem kdo se ptají na vlaky odpovídáte, že Regiojet odmítá přepravovat vozíčkáře? Společnost Regiojet se díky tlaku velmi zlepšila a i přes Smluvní přepravní podmínky mě pravidelně přepravují na elektrickém vozíku a bez objednávky! Podotýkám, že to není ideální, vlak nemá WC a prostor také není veliký, ale není to o nic horší než v autobuse Praha-Liberec. Naopak od ČD se dočkám akorát šikany ze strany některých staničních zaměstnanců, ale především zaměstnanců vyřizujících přepravu. Opravdu nevím proč též bráníte ČD a jejich 24 hodinovou lhůtu, která je absolutní nesmysl a diskriminace zdravotně postižených, kteří nemohou tak přepravu využívat normálním způsobem. Vážený pane, zdravotně postižení Vás žádají o pomoc na základě reálných zkušeností kdy jim působí problémy právě objednávka přepravy. Osobně by mě zajímalo zda cestujete vlakem často? Podle mého názoru můžete cestovat tak maximálně 3 krát do roka jinak byste se nemohl stále zastávat ČD a lhůty 24 hodin.
Vážený pane, každý rozumný a normální člověk pochopí, že bohužel je vozů nedostatek a nemohou být řazeny ve všech vlacích, stejně tak jako, že tento problém se nevyřeší přes noc a je též pochopitelné, že zařazení takového vozu musí být objednáno! Jak se však můžete zastávat 24 hodinové lhůty kdy osoba chce jet vlakem kde je vhodný vůz aktuálně řazen a je zde řazen i pravidelně(spoje označené v JŘ) a personál řekne zdravotně postižené osobě ,,my vás nenaložíme, sice by to šlo, ale v podmínkách je 24 hodin" . Není problém rozložit nájezdové můstky v regionově, ve vlaku Stadler, též není problém obsloužit zvedací plošinu v jakémkoliv jiném vlaku, stejně jako není použít zvedací plošinu ve stanicích(samozřejmě v její provozní době a nejedná-li se o stanici kde sice plošina je, ale zaměstnanec tam není, ale to je u plošin uvedeno). I při objednané přepravě se stane, že plošina často nefunguje nebo jí personál neumí obsluhovat. Zpoždění vlaku vzniká stejně při objednané i neobjednané přepravě. Tato lhůta je proto naprosto nesmyslná. Mám zkušenost, že někteří zaměstnanci se i sami nabídnou, ale někteří prostě využívají každý předpis a nařízení pro sebe. Též mám zkušenost z vlaků EC u vozů Bbdgmee, že vlaková četa je schopna vozíčkáře naložit do 2 min. i při neobjednané přepravě. Ano je to tak do neuvěřitelných 2 min!! Ale ona vlaková četa to umí a ví jak plošinu ovládat.
Vážený pane, věřte že cestovat vlakem je pro vozíčkáře velmi náročné a stresující. Domnívám se, že pokud by se běžná přeprava nemusela objednávat, zvýšil by se počet vozíčkářů, kteří by vlakem jezdili. Ještě abych se vrátil ke společnosti Regiojet, skutečně se nyní snaží i když by byl potřeba vhodný vůz i s WC a plošinou která by šla použít ve všech stanicích(nebo nové nástupiště s výškou 550 mm aby šla současná použít ve všech stanicích) bohužel však tento problém nelze vyřešit též přes noc a souhlasím, že je třeba na Regiojet tlačit aby takové vagony zařadil, stejně jako je třeba na ně tlačit aby pořídily do své dálkové flotily bezbariérové autobusy.
S pozdravem Jaroslav Slávik
Vážený pane Sláviku,
děkuji Vám za dopis. Vím, že je pro vozíčkáře cestování vlakem stresující, ale ono je určitě více stresující cestování autobusem. Vůbec nebráním ČD a vím, že jejich zaměstnanci se chovají často velmi neurvale, a proto také s ČD jednáme, neboť to je věc, která jde okamžitě zlepšit. Bohužel, často se jedná o lidi, kteří berou zaměstnání jako nutné zlo a v zásadě je pro ně důležité, aby pracovní dobu nějak protrpěli. Vím, že to není omluva, ale pouze konstatování. S 24hodinovou lhůtou nic rychle neuděláme, s chováním pracovníků musíme udělat něco opkamžitě. Proto se NRZP ČR snažín s ČD jednat.
S pozdravem Václav Krása