Vlaky

Vážený pane, proč zde všem kdo se ptají na vlaky odpovídáte, že Regiojet odmítá přepravovat vozíčkáře? Společnost Regiojet se díky tlaku velmi zlepšila a i přes Smluvní přepravní podmínky mě pravidelně přepravují na elektrickém vozíku a bez objednávky! Podotýkám, že to není ideální, vlak nemá WC a prostor také není veliký, ale není to o nic horší než v autobuse Praha-Liberec. Naopak od ČD se dočkám akorát šikany ze strany některých staničních zaměstnanců, ale především zaměstnanců vyřizujících přepravu. Opravdu nevím proč též bráníte ČD a jejich 24 hodinovou lhůtu, která je absolutní nesmysl a diskriminace zdravotně postižených, kteří nemohou tak přepravu využívat normálním způsobem. Vážený pane, zdravotně postižení Vás žádají o pomoc na základě reálných zkušeností kdy jim působí problémy právě objednávka přepravy. Osobně by mě zajímalo zda cestujete vlakem často? Podle mého názoru můžete cestovat tak maximálně 3 krát do roka jinak byste se nemohl stále zastávat ČD a lhůty 24 hodin. Vážený pane, každý rozumný a normální člověk pochopí, že bohužel je vozů nedostatek a nemohou být řazeny ve všech vlacích, stejně tak jako, že tento problém se nevyřeší přes noc a je též pochopitelné, že zařazení takového vozu musí být objednáno! Jak se však můžete zastávat 24 hodinové lhůty kdy osoba chce jet vlakem kde je vhodný vůz aktuálně řazen a je zde řazen i pravidelně(spoje označené v JŘ) a personál řekne zdravotně postižené osobě ,,my vás nenaložíme, sice by to šlo, ale v podmínkách je 24 hodin" . Není problém rozložit nájezdové můstky v regionově, ve vlaku Stadler, též není problém obsloužit zvedací plošinu v jakémkoliv jiném vlaku, stejně jako není použít zvedací plošinu ve stanicích(samozřejmě v její provozní době a nejedná-li se o stanici kde sice plošina je, ale zaměstnanec tam není, ale to je u plošin uvedeno). I při objednané přepravě se stane, že plošina často nefunguje nebo jí personál neumí obsluhovat. Zpoždění vlaku vzniká stejně při objednané i neobjednané přepravě. Tato lhůta je proto naprosto nesmyslná.  Mám zkušenost, že někteří zaměstnanci se i sami nabídnou, ale někteří prostě využívají každý předpis a nařízení pro sebe. Též mám zkušenost z vlaků EC u vozů Bbdgmee, že vlaková četa je schopna vozíčkáře naložit do 2 min. i při neobjednané přepravě. Ano je to tak do neuvěřitelných 2 min!! Ale ona vlaková četa to umí a ví jak plošinu ovládat. Vážený pane, věřte že cestovat vlakem je pro vozíčkáře velmi náročné a stresující. Domnívám se, že pokud by se běžná přeprava nemusela objednávat, zvýšil by se počet vozíčkářů, kteří by vlakem jezdili. Ještě abych se vrátil ke společnosti Regiojet, skutečně se nyní snaží i když by byl potřeba vhodný vůz i s WC a plošinou která by šla použít ve všech stanicích(nebo nové nástupiště s výškou 550 mm aby šla současná použít ve všech stanicích) bohužel však tento problém nelze vyřešit též přes noc a souhlasím, že je třeba na Regiojet tlačit aby takové vagony zařadil, stejně jako je třeba na ně tlačit aby pořídily do své dálkové flotily bezbariérové autobusy. S pozdravem Jaroslav Slávik
 
Jaroslav Slávik

Vážený pane Sláviku,

děkuji Vám za dopis. Vím, že je pro vozíčkáře cestování vlakem stresující, ale ono je určitě více stresující cestování autobusem. Vůbec nebráním ČD a vím, že jejich zaměstnanci se chovají často velmi neurvale, a proto také s ČD jednáme, neboť to je věc, která jde okamžitě zlepšit. Bohužel, často se jedná o lidi, kteří berou zaměstnání jako nutné zlo a v zásadě je pro ně důležité, aby pracovní dobu nějak protrpěli. Vím, že to není omluva, ale pouze konstatování. S 24hodinovou lhůtou nic rychle neuděláme, s chováním pracovníků musíme udělat něco opkamžitě. Proto se NRZP ČR snažín s ČD jednat.

S pozdravem Václav Krása