Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Vlaky

Autor Havel Jan
Předmět Vlaky
Dotaz Dobrý Den,tak jsem se po dlouhé době odhodlal Vám napsat.Moje téma se týká vlaků kdy chování ĆD překračuje v poslední době snad většinu přípustných mezí.Velmi mne štve když přijdu na nádraží 30 min. před odjezdem vlaku a slova pokladní jsou ,,no to je úžasný jako co s tím mám jako já dělat běžte si na úschovnu a tam se domluvte,ale musíte se objednávat 24 hodin dopředu takhle to nejde!". Na úschovně ,,a kam chcete jet,proč to nehlásíte dopředu to musíte nahlásit a výstup si zavolejte sám, já tam volat nebudu".Při nástupu do vlaku vlakový doprovod vidí vozíčkáře a plošinu ,,já nemám nic hlášený".Proč musí vozíčkáři prosit aby byli přepraveni v zavazadlovém oddíle a ještě ke všemu poslouchat tohle? Jindy když je vše objednáno pracovník plošiny ,,musíte tu být 30 min. předem a nestačí,že si zavoláte" pak přijede vlak a obsluha plošiny na průvodčího ,,mám tu invalidu,ale nejdřív balíky at si počká stejně sedí" vlakový doprovod nic neřekne a poté když si přeloží ony balíky na což nespěchají obsluha plošiny opět řekne ,,tak honem vlak už má odjezd" a průvodčí ,,vždyť on má spoustu času sedí a nepracuje".Po tomto jsem se s průvodčím a obsluhou plošiny velice ošklivě pohádal a od té doby nejsem přepraven pokud si cestu neobjednám 24 hodin dopředu, jednou jsem nebyl přepraven i když cesta byla objednána 23 hodin a 58 min. dopředu.Mě tohle chování již přijde velice ponižující a myslím,že nebýt v ČR již bych mohl ČD žalovat.Snažím se vlakem jezdit jen minimálně,ale bohužel to nejde,cestoval jsem jednou i na trase Praha-Ostrava kde jsem nad chováním ČD velice překvapen a potom mě čekal doslova ško při cestě s dopravcem LeoExpress,kde byli velice příjemní.Ale na jiných tratích je bohužel realita velice bolestná.Existuje nějaká možnost jak se bránit odmítnutí přepravy z důvodu neobjednání cesty 24 hodin dopředu a chování zaměstnanců ČD jinak než stížností na ČD? Již jsem si onehdy stěžoval,ale nebylo to k ničemu,z odpovědi vyplynulo,že si vymýšlím a cestu je nutno objednávat 24 hodin dopředu,takže je chyba na mé straně,ale to vždy nejde. Děkuji za Vaši pomoc. Havel Jan Most

Odpověd na dotaz:

Vážený pane Havle,

nejste první, kdo má takové zkušenosti s přepravou na ČD, které popisujete. Již delší dobu NRZP jedná s vedením ČD o neúnosné situaci, která s v současné době je. Prosím Vás, abyste mi napsal podrobnosti na moji adresu v.krasa@nrzp.cz. Hlavně mi napište kdy a kde se Vám stal popisovaný zážitek.

S pozdravem Václav Krása