Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Přeprava vlakem a lhůty

Autor Jana Nová
Předmět Přeprava vlakem a lhůty
Dotaz

Dobrý Den, jsem na invalidním vozíku, cestuji vlakem a mám problém se zaměstnankyní ČD, která odmítá vytáhnout plošinu, pokud není objednána 24 hodin dopředu. Vadí jí i 23 hodin dopředu. Má právo odmítnout vytáhnout plošinu protože nebyla objednána 24 hodin dopředu? Vím, že je to v předpisech, ale přijde mi to diskriminující když je to možné zajistit abych nebyla přepravena, protože zaměstnanec požaduje 24 hodin. V jiných stanicích to problém není. Nechcete zkusit vyjednat s ČD aby vozíčkáři mohli cestovat u běžných přeprav i bez objednávky? Tedy kdy je potřeba pouze použít mobilní plošinu k nástupu/výstupu nebo nájezdovou rampu u nízkopodlažních vlaků(např. RegioNova, RegioSpider) zde nedochází ke zdržení vlaků a lze zajistit i operativně.
Vím, že třeba u vozu vybavených zvedací plošinou při jejím použití (např. City Elefant,Abfrdtn) už je nahlášení nutné aby plošina byla funkční, připravená a odzkoušená a nedošlo ke zpoždění vlaku.
Nebo mnohdy proto aby byl řazen vůz, ale když potřebujeme cestovat, tak se většinou nějaký vlak, který má alespoň hytlák najde.

Moji přátele zkoušeli psát ČD podnět, ale oni lhůty obhajovali z toho důvodu, že spolupracují s NRZP a v podstatě vše potřebné řeší přes NRZP, proto píši Vám a doufám, že budete obhajovat abychom mohli svobodně cestovat je-li to technicky možné.

Jinak nevím zda spolupracujete s Leo Expresem, ale zde bych chtěla pochválit přístup dopravce a zaměstnance k vozíčkářům. Přístup byl precizní a snad poprvé jsem si ve vlaku připadala jako cestující zákazník, nikoliv jako obtížný hmyz. Škoda jen, že v České Třebové nestaví.

Děkuji Jana Nová

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Nová,

jednáme s ministerstvem dopravy i s ČD o tom, aby tato lhůta byla co nejvíce zkrácena. I když v některých případech to příliš nejde. Beru Váš dopis jako podnět, protože máme mít nyní jednání s ČD.

S pozdravem Václav Krása