Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Překvapení

Autor Dana Novotná
Předmět Překvapení
Dotaz

Vážený pane Krása přeji Vám pěkný den. Jsem na vozíku a odstěhovala jsem se do zahraničí. Po dlouhé době jsem se vrátila zpět do ČR na Vánoce za rodinou a rozhodla jsem se cestovat vlakem a chci se s Vámi podělit o svůj zážitek, který je naprosto příšerný a nechápu po něm jak se ČD mohou chlubit spousty články jak dělají vše možné pro handicapované.

1. Bylo mi vytýkáno, že jsem cestu objednala pozdě prý je to třeba 3 dny dopředu, podmínky QBB říkají, stejně tak jako Evropské předpisy 48 hodin, delší doba je nepřípustná, České dráhy tedy porušují Evropské nařízení. Informovala jsem se u QBB a podle všeho mají takové problémy s ČD pořád a doporučují raději do ČR cestovat automobilem(při objednávce mi nabízeli možnost cestovat automobilem s tím, že jsou schopni mi zajistit půjčení vozu i s řidičem) to jsem nechápala ještě proč.

2.Přes slíbené zařazení vozu mi volal(až cca 30 min. před přestupem) jakýsi pán z ČD, že vůz tam nezařadí protože je to zbytečné, ale že jsou hodní tak tam budu mít služební vůz.

3. Zapomněli na jednom nádraží přistavit plošinu a ještě mi nadávali, že jsem zase nic neobjednala a oni nemají čas běhat jak si kdo pískne.

4. Chtěla jsem jet s rodinou na výlet a tak jsme vyrazili na nádraží a pokladní nás poslala domů s tím, že v předpisech je 24 hodin a jestli nechceme tedy jet druhý den tak nám nepomůže.

5. Chtěla jsem cestovat v 1.vozové třídě, jsem tak zvyklá cestovat po Rakousku. Vždy mě pomocí plošiny naloží na představek soupravy, vlakový personál mi pomůže přemístit se na místo a vozík složí do prostoru pro zavazdla s tímto postupem ČD nesouhlasily a musela jsem tedy cestovat ve 2.vozové třídě.

Můj poznatek je tedy asi takovýto s vozíčkáři se v ČR evidentně zachází pořád velice špatně a proto jsem také odešla do Rakouska. Mám velmi dobrou práci a nemám problém s cestováním vlakem byť mají QBB v předpisech lhůtu 24 hodin v praxi není problém přijde-li nebo zavolá člověk alespoň 30 min. dopředu. Navíc existuje spousta vlaků i dopravce Westbahn to tak má kde se vysune plošina automaticky a překlene mezeru mezi nástupištěm a je možno cestovat bez jakékoliv objednávky a pomoci(samozřejmě na trasách existují vyjímky kde je nižší nástupiště). Zkušenosti z Neměcka, Francie a Švýcarska jsou stejné. Dokonce i na Slovensku kde nemají plošiny vždy bez objednávky to ručně šlo a s úsměvem. Skutečně jsem smutná a šokovaná, že se s vozíčkáři v ČR jedná jako s někým podřadným, u zahraničních železničních společností se i přes to, že jsou to státní společnosti cítím jako zákazník, nikoliv jako povl co zdrzuje a neco zase chce.

S pozdravem Dana Novotná.

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Novotná,

děkuji Vám za Váš dopis. Zážitek, který jste mi popsala není bohužel ojedinělý. Podobných stížností dostávám poměrně hodně. Na začátku ledna budeme jednat s vedením ČD a uvidíme jak budou reagovat. Jsme připraveni dát cestování po železnici do pořádku.

S pozdravem Václav Krása