Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Plošiny

Autor Jarmil Onderka
Předmět Plošiny
Dotaz

Vážený pane Krása, jaké máme naděje na zlepšení cestování vlakem? Minulý rok bylo v některých stanicích přistoupeno ke zkrácení provozních dob mobilních zvedacích plošin a velmi se tak zhoršilo cestování vozíčkářů. Na některé trasy byly dodány nové vozy se zvedací plošinou, ale k nám jich dorazilo jen pár, bydlím ve Žďáru nad Sázavou ač nově, tak bydlím. Dříve zde podle vozíčkářů ze Žďáru jezdily vozy pro vozíčkáře na všech vlacích a mobilní zvedací plošina měla delší provozní dobu i když současná prý stačí což musím potvrdit. Prý se velmi zlepšily regionální vlaky do Nového Města na Moravě a do Havlíčkova Brodu, ale stále se čeká na rychlíky. Cesta v zavazadlovém oddíle je mizerná. Žďár nad Sázavou má přirozenou spádovost do Brna, ale ráno a dopoledne do Brna nejede jediný vlak s vozem pro vozíčkáře. První spoj pro vozíčkáře do Brna jede až ve 12:30. Určitě je nutno pochválit ČD za zařazení vozu pro vozíčkáře směrem na Prahu, ale je potřeba také vůz do Brna. Přeci největší frekvence cestujících je ráno a odpoledne/navečer. Bylo by vhodné kdyby došlo k úpravě řazení alespoň od 1.9. tak aby se bylo možno dostat ráno do Brna. Osobně nechápu proč tato jediná trasa má tak málo vozů pro vozíčkáře když dříve měla všechny?

 

Odpověd na dotaz:

Vážený pane Onderko,

co jde rychel a o co bude NRZP ČR usilovat je zlepšení chování pracovníků ČD. Jde především o to, aby ochotně spolupracovali při nakládání vozíčkáře pomocí pojízdných plošin, případně měli vůli i pomoci při jiných úkonech.

Pokud jde o změnu v počtu bezbariérových jednotek, tak to je samozřejmě záležitost dlouhodobá a nelze očekávat urychlené zlepšení. V současné době rozšířily možnost elektronického objednávání přepravy pro osoby na vozících, což by mělo také zlepšit funkčnost systému. Pokud budete mít nějaké poznatky, rád je uvítám.

S pozdravem Václav Krása