Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Plošiny

Autor Karel Boháč
Předmět Plošiny
Dotaz

Vážený pane předsedo. Všiml jsem si, že bylo jednání s ČD a zpráva o tom co bylo nebo nebylo vyjednáno mi nepřijde moc podrobná. Mám také ve vlaku problémy a to především s personálem, který neumí ovládat zvedací plošiny ve vozech nebo je ovládat nechce a mnohdy rovnou řekne, že nefungují raději. Mám elektrický vozík, pravidelně se i přes objednanou přepravu musím dohadovat s personálem vlaků CityElefant nebo RegioPanter, že opravdu potřebuji plošinu. Je to velmi vysilující, nehledě na to, že personál s plošinami mnohdy neumí a to u všech vozů co mají zvedací plošinu a svým zacházením je i ničí. Ruční přenášení je nebezpečné a bojím se když mě chtějí tahat ručně. Pouze jednou jsem zažil, že plošina nebyla funkční, jinak vždy byla, zaměstnanci též mnohdy argumentují, že je to pomalé a poruchové. To není pravda, zaměstnanci, kteří to umí to mnohdy zvládnout do 2 min. pokud to někdo neumí tak se to samozřejmě protáhne. Vadí mi však, že zaměstnanci, kteří to neumí plošiny svým zacházením ničí nehledě na to, že jsem slyšel že například u CityElefantů je problém s plošinami způsoben tím, že se nepoužívají a zanese tak plošina nečistotami cestujících kteří nastupují nebo vystupují z onoho vlaku. Mnohdy jsem zažil personál u CityElefantů co to s plošinou u CityElefantu umí a je to skutečně do 2 min. možné celou operaci zvládnout, nikoliv však když se s personálem nejdřív dohaduji a pak jim musím vysvětlovat jak se plošina ovládá. U RegioPanterů je vynikající, že na vysokých nástupištích se vysune schůdek, který překlene mezeru a dá se tak cestovat perfektně bez objednávky. Problém je ale mezi Hradcem a Pardubicemi, jelikož u obou stanici jsou koleje u nádražní budovy s nízkým nástupištěm a tyto vlaky většinou stojí právě na nich a vozíčkář tak potřebuje asistenci, myslím si, že to velká škoda a nebylo by od věci aby RegioPantery ve stanicích kde zastavují a je tam vysoké nástupiště jezdily VŹDY na ono vysoké nástupiště. Stejná problém ale bývá i u jiných nízkopodlažních vlaků vyjma CityElefantu tam je bohužel mezera mezi nástupištěm velká a je potřeba na el.vozíku plošina na mechanickém též plošina nebo asistence nějaké osoby. Věřím proto, že bylo zmíněno že zaměstnanci nechtějí a neumí plošiny používat což je hlavní problém u zvedacích plošin, mnohdy je zničí právě zaměstanci kteří je neumí použít. Nebylo by od věci aby si na vozík sedla osoba která plošinu umí ovládat a zkontrolovala zda příslušný personál, který prošel školením plošinu umí ovládat(člověk o kterém by personál nevěděl, že kontroluje zda plošinu umějí používat a i přes to, že byla objednána ji použijí nebo se vymluví na nefunkčnost či budou chtít osobu rovnou naložit ručně). S pozdravem Karel Boháč

Odpověd na dotaz:

Vážený pane Boháči,

problém, o kterém píšete jsem řekl na tiskové konferenci, protože to považuji také za zásadní věc. Dohodli jsme se, že NRZP ČR zpracuje manuál pro pracovníky ČD a zároveň bude provádět školení pracovníků v ovládání plošin a také v komunikaci s osobami se zdravotním postižením. Ruční přenášení praktikuje pan Jančura na tratích Regio Jet a já jsem mu sdělil, že tento způsob přepravy považuji za nepřijatelný.

S pozdravem Václav Krása