Plošiny

Vážený pane předsedo. Všiml jsem si, že bylo jednání s ČD a zpráva o tom co bylo nebo nebylo vyjednáno mi nepřijde moc podrobná. Mám také ve vlaku problémy a to především s personálem, který neumí ovládat zvedací plošiny ve vozech nebo je ovládat nechce a mnohdy rovnou řekne, že nefungují raději. Mám elektrický vozík, pravidelně se i přes objednanou přepravu musím dohadovat s personálem vlaků CityElefant nebo RegioPanter, že opravdu potřebuji plošinu. Je to velmi vysilující, nehledě na to, že personál s plošinami mnohdy neumí a to u všech vozů co mají zvedací plošinu a svým zacházením je i ničí. Ruční přenášení je nebezpečné a bojím se když mě chtějí tahat ručně. Pouze jednou jsem zažil, že plošina nebyla funkční, jinak vždy byla, zaměstnanci též mnohdy argumentují, že je to pomalé a poruchové. To není pravda, zaměstnanci, kteří to umí to mnohdy zvládnout do 2 min. pokud to někdo neumí tak se to samozřejmě protáhne. Vadí mi však, že zaměstnanci, kteří to neumí plošiny svým zacházením ničí nehledě na to, že jsem slyšel že například u CityElefantů je problém s plošinami způsoben tím, že se nepoužívají a zanese tak plošina nečistotami cestujících kteří nastupují nebo vystupují z onoho vlaku. Mnohdy jsem zažil personál u CityElefantů co to s plošinou u CityElefantu umí a je to skutečně do 2 min. možné celou operaci zvládnout, nikoliv však když se s personálem nejdřív dohaduji a pak jim musím vysvětlovat jak se plošina ovládá. U RegioPanterů je vynikající, že na vysokých nástupištích se vysune schůdek, který překlene mezeru a dá se tak cestovat perfektně bez objednávky. Problém je ale mezi Hradcem a Pardubicemi, jelikož u obou stanici jsou koleje u nádražní budovy s nízkým nástupištěm a tyto vlaky většinou stojí právě na nich a vozíčkář tak potřebuje asistenci, myslím si, že to velká škoda a nebylo by od věci aby RegioPantery ve stanicích kde zastavují a je tam vysoké nástupiště jezdily VŹDY na ono vysoké nástupiště. Stejná problém ale bývá i u jiných nízkopodlažních vlaků vyjma CityElefantu tam je bohužel mezera mezi nástupištěm velká a je potřeba na el.vozíku plošina na mechanickém též plošina nebo asistence nějaké osoby. Věřím proto, že bylo zmíněno že zaměstnanci nechtějí a neumí plošiny používat což je hlavní problém u zvedacích plošin, mnohdy je zničí právě zaměstanci kteří je neumí použít. Nebylo by od věci aby si na vozík sedla osoba která plošinu umí ovládat a zkontrolovala zda příslušný personál, který prošel školením plošinu umí ovládat(člověk o kterém by personál nevěděl, že kontroluje zda plošinu umějí používat a i přes to, že byla objednána ji použijí nebo se vymluví na nefunkčnost či budou chtít osobu rovnou naložit ručně). S pozdravem Karel Boháč
 
Karel Bohá?

Vážený pane Boháči,

problém, o kterém píšete jsem řekl na tiskové konferenci, protože to považuji také za zásadní věc. Dohodli jsme se, že NRZP ČR zpracuje manuál pro pracovníky ČD a zároveň bude provádět školení pracovníků v ovládání plošin a také v komunikaci s osobami se zdravotním postižením. Ruční přenášení praktikuje pan Jančura na tratích Regio Jet a já jsem mu sdělil, že tento způsob přepravy považuji za nepřijatelný.

S pozdravem Václav Krása