Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Doprava OZP

Autor Nela
Předmět Doprava OZP
Dotaz

Dobry den pane predsedo. Proc se musime na vlak hlasit den dopredu kdyz ma vlastni plosinu? Proc se musi z Prahy-Uhrinevsi do Prahy hl.n. cestovat s objednavkou dopredu? U MHD se taky neobjednavame. Proste se garantuje spoj a zamestanci(ridic) jsou pripraveni pomoci pri nastupu bude-li nekdo chtit jet. Pokud je jiz vozickar v buse tak se pocka na dalsi spoj, stejne by to slo i na drahach kde je garantovany vozickarsky spoj ale neni k tomu zrejme vule toto zajistit. Drahy zamestnanci neumi stejne ovladat plosin a to je mozna ten problem. Jak se da nazvat to kdyz se to objedna a zamestnanci me chteji tahat rucne? Pak akorat nadavaji na to, ze plosiny jsou k nicemu akorat to zdrzuje ale to jen protoze to neumi. Zajimalo by me tako proc jezdi vozy pro vozickare na trase Usti nad Labem-Kolin kdyz nemaji zvedaci plosinu ve voze a mobilni plosinu ma je Kolin, takze vozickar uz nevystoupi pokud by jel z Kolina nebo nenastoupi pokud by jel do Kolina. Nebylo by lepsi vyuzit ty vozy jinde? Nebo do nich doinstalovat zvedaci plosinu? Taky by mozna slo kdyby v Usti nad Labem vlak nekoncil na Usti nad Lasbem zapad ale na Usti nad Labem hl.n.

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Nelo,

je to proto, že plošinu může obsluhovat pouze speciálně vyškolená obsluha, a to ve spolupráci se strojvedoucím. Dále tam docházíé k určitému zdražení, z toho důvodu je skutečně trošku problém s tím, kdyby někdo chtěl na nádraží jen tak nastoupit. Strojvedoucí a obsluha vlaku musí o této skutečnosti zpraveni, jinak by mohli projekt stanicí a nezaregistrovat člověka na vozíku. Samozřejmě si dovedu představit, že řešení může být takové, aby osoba se ZP nemusela hlásit kam a kdy chce cestovat. Obávám se však, že to je věc budoucnosti a ne současné situace.

S pozdravem Václav Krása