Doprava

Vážený pane, můj tatínek je asi rok na vozíku a musí jezdit na různá vyšetření a za jinými povinnostmi, ale nemůžeme jezdit autem, protože nemáme dost peněz na provoz auta. Mému tatínkovi působí velké problémy lhůta objednání cesty 24 hodin díky které mezi ním a ČD dochází k obrovským konfliktům, tatínek kvůli tomu chodí k psychologovi a psychiatrovi, zatím musí brát před cestou vlakem léky na uklidnění. Problém je, že zaměstnanci ŽST Most(nevím jestli je to tak i jinde) nejsou ochotni pochopit, že se přeprava může zrušit. Při rušení jedné přepravy mi paní pokladní doslova řekla ,,pořád to rušíte a my to děláme zbytečně tak si rozmyslete jak chcete jezdit, taky vás nemusíme přepravit příště vůbec a jsem zvědavá čím pak pojedete když nikdo jinej vozíčkáře nevozí a já se ani nedivím" jsem byla též šokována a sama mám strach přepravy rušit. Pro tatínka byl šok skončit na vozíku a jestli má poslouchat toto tak se nedivím, že potřebuje léky na uklidnění.  Já osobně se domnívám, že lhůta 24 hodin je zbytečná u mobilní plošiny, zaměstnanci jsou na stanici, vlak jede, stačilo by zavolat předem 30 min. Tatínek nikdy nemůže vědět jak dlouho to bude trvat u doktora, jak se protáhne návštěva nebo vyřizování na úřadě a zaměstannci ČD na otázku jak si máme objednat vlak zpátky nemají slov nebo doporučují nejet vlakem!??!, objednat vlak zpátky druhý den a přespat v hotelu nebo objednat poslední vlak a zkusit to přehodit. Podotýkám, že jsme byli na rehabilitaci v Německu a jezdili vlakem i tam a nebyl to problém, naopak i přesto, že je v předpisech objednání přepravy do 20 h. před dnem přepravy nebyl problém jet bez objednávky, přepravu posunout a už vůbec ne zrušit. U ČD na to nejsou připraveni a co mi též vadí, že kontaktní centrum ČD není schopné pomalu přijmout objednávku telefonicky, ale není ji možné na kontatkním centru zrušit. Vážený pane, chtělo by se to zasadit důrazně o jedno ze základních práv a to o důstojnou přepravu OZP. Vždyť po dopravcích nechceme nic než jen přepravit. Stále jsme médii masírováni nákupy nových vozů a plošin, ale praxe je velmi tristní. Veřejnost to vnímá tak, že vozíčkáři si nemají na co stěžovat, protože je vše úžasné, ale přitom je to úplně jinak.  Bylo pouze medoalizováno to, že Regiojet nemá plošiny, ale již se nenapsalo, že nyní Regiojet přepravuje vozíčkáře bez objednávky a naopak se píše o tom jak dráhy pořizují plošiny a vagony a už se nepíše jak šikanují vozíčkáře. Nebo se píše jak autobusové společnosti pořizují za Evropské dotace nízkopodlažní autobusy pro vozíčkáře, ale už se nepíše, že za své pro vozíčkáře nehnou ani prstem, že autobusy neoznačí, na dotazy nejsou schopni říct kde jezdí nebo je označí, ale posílají to jak se jim hodí a vozíčkář zůstane na zastávce, nebo jsou plošiny nefunkční či nejsou žádné a vozíčkář se opět nikam nedostane.  Vážený pane, měly by se medializovat skutečné problémy a skutečné zlepšení a nejlépe lidí, kteří chtějí chodit do škol a do práce, ale díky špatné dopravě nemohou.
 
Radka

Vážená paní Radko,

problém je v tom, že ČD nemají dostatek vagónů, které jsou upraveny pro přepravu lidí na vozících. Regio Jet sice nyní zavádí plošiny, ale přeprava je také velmi problematická. Nejsou schopni přepravit osobu na elektrickém vozíku. Věřte mi, že děláme co můžeme, abychom přitlačili na ČD ke zlepšení situace. Bohužel to bude pravděpodobně trvat několik let, než se situace zlepší.

S pozdravem Václav Krása