Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Doprava

Autor Jarmila Vrchotová
Předmět Doprava
Dotaz Dobrý Den,všimla jsem si že se v poslední době na železnici rojí soukromí dopravci již zde máme Leo Express,Regiojet,Gw train Regio,Arriva a výhledově je tu i KŽC do Prahy-Čakovic.Soukromí dopravci znamenají zlepšení služeb pro cestující a to jak těch co cestují s ČD,tak hlavně těch co cestují se zmíněnými dopravci,problém je však,že ve většině případů pouze pro majoritní společnost.Cestující na vozíku spolehlivě přepraví jen LeoExpress,v Karlovarském kraji někdy(když funguje plošina)Gw train Regio,Arriva má vozy bariérové a to i nyní na trase Praha-Kralupy nad Vltavou,Regiojet zase nemá prostory pro umístění(především elektrického)vozíku a přeprava cestujících na vozíku u ČD netřeba komentovat.No a KŹC plánuje mít vůz 810.Do toho se pomocí dotací pořizují bezbariérové autobusy, ale ty nejsou většinou značeny v JŘ a když jsou tak se velmi často stává, že i tak přijede bariérový vůz.Takže dotace slouží soukromým společnostem k tomu jak levně nakoupit nový vůz o vozíčkáře nejde.Dálkové autobusy též netřeba komentovat.A ted hlavní problém,proč o této problematice není slyšet?Proč je naopak slyšet,že se nakupují bezbariérové vozy z čehož vyplývá jak je vše úžasné?Jediné kde je o problémech slyšet je od sdružení Asistence,ale pouze o dopravě v Praze.Nebylo by lepší mobilní zvedací plošiny převést do vlastnictví SŽDC případně obcí ve které se plošina nachází?Obsluhu by nezajišťoval vlastník(SŽDC,obec)ale pracovník dopravce (ĆD,Regiojet,Arriva).Současný stav přeci není udržitelný,takhle se bude přeprava vozíčkářu rozpadat, místo aby byla podporována.Musíme už přeci říct dost.Jak má být vozíčkář zaměstnán když se do práce ani nedostane?

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Vrchotová,

děkuji Vám za Váš mail. Domnívám se, že toto je zásadní problém v dnešní době v železniční dopravě. Budeme nyní iniciovat jednání přímo s ministrem, protože problém se netýká pouze ČD, ale především soukromých dopravců.

S pozdravem Václav Krása