Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

Diskriminace

Autor Ing. Ilona Weberová CSc.
Předmět Diskriminace
Dotaz Dobrý Den, mám po úraze syna na vozíčku. Syn je mladý a chce žít aktivně, ale máme velmi špatné zkušenosti s přepravou ČD. Například ČD ho nechtějí nikam přepravit pokud nedostojí předpisům a objednávku nepošle 24 hodin dopředu. Přijde mi to jako diskriminace nepřepravit někoho jen proto, že se neobjednal 24 hodin dopředu. Navíc chování některých zaměstnanců je opravdu otřesné např. to jede s náma. Jak si toto může někdo dovolit? Osoba na vozíku je osoba tedy cestující a zákazník. Takto si rozhodně nepředstavuji prozákaznické chování. Stížnost skončila s vysvětlením, že dotyčný na drahách dělá již 20 let a podobné stížnosti nebyli zaznamenány. Nebo mě jako doprovod průvodčí nechtěl k synovi pustit do zavazadlového oddílu tzv.hytláku. Syn ho poprosil abych za ním byla puštěna a na to mu bylo odpovězeno já jí sem nepustím. Může si tohle dovolit? Tuším, že podle předpisů tam vlakvedoucí jako doprovod pustit 1 osobu. Bohužel nelze cestovat jinak a takto to přeci nemůže zůstat. Dokonce nás jednou se synem šel doprovodit otec na vlak a průvodčí ihned po příchodu začal nadávat, že tam nejsme 30 minut předem a on nemá čas čekat tam na nás a poté odmítl obsloužit zvedací plošinu s tím, že je ve stanici mobilní a máme si zařídit tu. Muž se s ním poté hádal a nakonec tu plošinu pan průvodčí tedy obsloužil. Přijde mi naprosto nehorázné co si někteří zaměstnanci dovolí. Lze s tím něco udělat, vždyť i vozíčkáři mají právo na to cestovat jako kdokoliv jiný. Co když bude chtít vozíčkář cestovat do práce nebo do školy? To bude vždy posílat objednávku 24 hodin dopředu a když se náhodou zdrží tak se domů nedostane?

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Weberová,

nejste první, kdo si takto stěžuje na postup pracovníků ČD. NRZP ČR začala tento problém řešit, jenže neustálé personální výměny, které provádí ministr dopravy, nám prakticky znemožnili další komunikaci. Přesto bych byl rád, kdybyste nám v této věci pomohla. Mohli bychom tento problém medializovat, pokud byste souhlasila. Napište mi, prosím, bližší údaje na adresu v.krasa@nrzp.cz.

S pozdravem Václav Krása

Vážená paní, 

rád jsem Vám poradil, a pokud budete opět potřebovat mojí radu, můžete se na mě kdykoliv obrátit s dotazem. Dovoluji si Vás poprosit také o pomoc. Národní rada osob se zdravotním postižením ČR, jejíž jsem předsedou, se neustálým snižováním státní podpory, dostala do velmi složité finanční situace. Má povolenou sbírku. Pokud byste mohla Vy osobně, nebo někdo z Vašich blízkých přispět jakoukoliv částkou na tento sbírkový účet, velmi by nám to pomohlo při další důsledné obhajobě práv a zájmů osob se zdravotním postižením a jejich blízkých.

Číslo účtu je: 248896031 / 0300. Podrobnosti ke sbírce najdete na webu www.nrzp.cz. Předem Vám děkuji za Vaši snahu nám pomoci.