Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

ČD

Autor Hana
Předmět ČD
Dotaz

Vážený pane, všimla jsem si článku v Blesku http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/256489/vozickare-neumeli-nalozit-do-vlaku-roman-se-dve-hodiny-pekl-na-nadrazi-v-peckach.html  . Musím se ohradit proti tvrzení mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové, která tvrzením ,,Vlakový personál je pak na přepravu imobilního cestujícího připraven – prohlídkou projdou plošiny, ve spojích je nasazen personál, který má i průkaz obsluhovatele plošiny"  podává zavádějící informace cestující veřejnosti a lže. Již mnohokrát mi byla zamítnuta objednaná přeprava, protože personál vlaku nebyl proškolen k používání plošiny. Nechci podávat konkrétní informace, dráhy se umí mstít těm kdo si stěžují, nehledě na to, že by mojí stížnosti odnesli zaměstnanci, paní na pokladně mi jednou řekla že se musí udávat pouze 4 oficiální důvody, které jsou v přepravním řádu, pokud by se zjistilo, že někdo řekl pravdu bude potrestán. Takže pozor na odmítání přeprav vozíčkářů, mnohdy se v tom skrývá něco jiného než onen skutečný oficiální důvod. Každopádně problém byl u vlaků CityElefant i u rychlíků do Českých Budějovic. Zajímalo by mě jak se dráhy staví například k vašim žádostem? Stěžuje si někdo na cestování vlakem na vozíku? Na co si stěžují ostatní vozíčkáři?

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Hano,

problém dopravy po železnici je bohužel letitý a netýká se jenom ČD, týká se i například společnostui Regio Jet, která zcela odmítá přepravovat lidi na vozících. Tento týden budeme opět s ČD jednat. Skutečnost je taková, že opravdu je potřeba nahlásit přepravu 24 hodin předem, protože je nedostatek bezbariérových vagónů, a to se musí vždy k příslušnému vlaku vagón připojit. To je bohužel skutečnost, kterou nelze nijak obejít a řešení této věci je dlouhodobé. Koupit vagón je nákladná záležitost a obměna probíhá proto pomalu. Druhá otázka je chování personálu na jednotlivých železničních stanicích. V této oblasti lze nápravu zjednat prakticky okamžitě, chce to jen důraznější kontrolu ze strany vedení ČD. O tom bude naše jednání, protože zaměstnanci ČD se skutečně někdy chovají arogantnjě a odmítají v zásadě plnit povinnosti, které mají při přepravě osob se ZP.

S pozdravem Václav Krása