Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

ČD.

Autor Kamila Novotná
Předmět ČD.
Dotaz

Dobrý Den, opět jsem se přesvědčila jak se ČD chovají ke svým zákazníkům na vozíku. Není možná přeprava nebo změna přepravy pokud vše není nahlášeno 24 hodin dopředu. Jak je to možné stále v tomto století? Vždyť je přeci třeba aby vozíčkář mohl jet kdy chce a nelze vše vědět dopředu. Víte kolik událostí se může stát apod. co když je potřeba jet dřív nebo déle než je objednáno? Pak akorát někdy člověk sedí celý den na nádraží, je to ostudné a domnívám se, že i nepřijatelné. Máme přeci stejná práva jako ostatní. Nechceme po ĆD nic víc než jen přepravit z bodu A do bodu B a to když potřebujeme my ne jak se to hodí nebo nehodí ČD. Doufám, že situaci konečně napravíte, je to hrozné jít prosit abych mohla jet domů déle nebo dřív.

Druhá věc se týká MHD, stále v mnoha městech není zavedena žádná garance bezbariérových spojů, mnohde je zavedena garance nízkopodlažních spojů(jezdí autobusy jen nízkopodlažní bez plošiny) ale to je pro vozíčkáře na el. vozíku nepřístupné vozidlo a garance v podstatě neexistuje. Typický příklad je město Pardubice kde představitelé tvrdí, že vozíčkář má od toho doprovod a kde je svoboda pohybu bez pomoci další osoby? Vždyť přeci proto jsou vozidla právě s plošinou.

Odpověd na dotaz:

Vážená paní Novotná,

bohužel nemáte tak úplně pravdu. Pokud jde o přepravu na železnici, i Evropská směrnice stanoví maximální dobu pro nahlášení přepravy osoby na vozíku 48 hodin. Samozřejmě, že usiluji o to, aby lhůta pro přistavení bezbariérového vozu byla co nejkratší. Realita je ale taková, že je nedostatek těchto vozů a nelze to změnit den ze dne. Souhlasím s Vámi, že u MHD se za bezbariérovou dopravu považuje často doprava, která nesplňuje požadavky pro přepravu, především elektrických vozíků. Pokud v pardubicích znáte konkrétní spoje, které takto nevyhovují, doporučuji Vám se obrátit na Krajskou radu zdravotně postižených, Erno Košťála 1013, Pardubice, tel.: 466 952 423, pardubice@nrzp.cz.

S pozdravem Václav Krása