Konto pomoci

NRZP ČR zahájila činnost Konta pomoci www.kontopomoci.cz, na kterém shromažďuje finanční prostředky na podporu projektů, které pomáhají osobám se zdravotním postižením.

Na konto pomoci můžete přispět různými způsoby. Můžete poslat jednorázový dar na sbírkový účet č. 248896031/0300 u ČSOB. Můžete přispět i trvalým příkazem určité částky, a to opět na stejný účet nebo si stáhněte zdarma na Appstore nebo Google Play aplikaci SEJF, zaregistrujte se a pouhými 4 kliknutími přispějte na sbírkový účet Konto pomoci. Bližší podrobnosti najdete na webu www.kontopomoci.cz.

 

PID-cestování

Autor M. Kaňák
Předmět PID-cestování
Dotaz

Dobrý den, cestoval jsem dnes linkovým autobusem. Musel jsem si vytrpět snad až neuvěřitelné martirium - řidič se mnou nejednal jako s člověkem. Jízdenky se kupují z karty, na které jsou uloženy peníze na peněžence. Na podniku, kde se nahrává kredit, mi řekli, že mám na kartě aktivovaný nárok na zlevněné jízdné jako invalidní důchodce III. stupně. Řekl jsem tedy, že mám mít zlevněné jízné. Řidič mi oznámil, že v žádném případě a ať si na kartu vložím další peníze, protože na plný lístek jich tam nemám dost. Následně jsem musel vložit na kartu 100 Kč. Po přiložení karty se mi strhlo zlevněné jízdné, neboť mám nárok na slevu. Až ve městě jsem zjistil, že řidič na kartu těch 100 Kč vůbec nevložil, prostě se tam nenačetly, je možné, že jsem kartu z rozrušení (tomu se ale nelze divit, neboť jsem se téměř sesypal z hulvátského řevu řidiče, který na mě hulákal jako smyslů zbavený, že mě vyhodí z autobusu, protože nemám zaplacený lístek atd., evidentně mi záviděl slevu, kterou mám na těžkou nemoc...) přiložil slabě a proto se tam peníze nenačetly. Načetla se tam však bezdůvodně jiná částka (samozřejmě nižší asi o 80 Kč, což je pro mě při mých finančních možnostech dost). Zašel jsem na pokladnu v hale provozovny autobusů, kde mi bylo vícekrát oznámeno, že s vrácením peněz mi nepomohou, třebaže mě jiný podnik na ně opakovaně odkazoval.Protelefonoval jsem spoustu korun... Celou záležitost jsem řešil od 11 do cca 14. 30 hodin, běhal jsem po městě, aby mi někde pomohli, jen zázrakem mě nesrazilo auto, v pokladně dvou podniků, kde se vyřizují reklamace mě opakovaně odháněli, pouze jediná pracovnice z vedlejší pobočky se slitovala a dala mi další dvě telefonní čísla, na kterých mi dali třetí číslo, odkud mě odkázali do podniku, kde celou záležitost převzali, avšak jen náhodou jsem tam padl na člověka, který mi sdělil, že by to vůbec nemusel dělat, protože za reklamace dopravce, který provozuje autobusy, oni neodpovídají (předtím jsem byl na provozovateli autobusů, ale ti prý za reklamace také neodpovídají). Tolik jen k tomu, co jsem prožil, jsem rád, že si někomu mohu postěžovat, ale z další cesty mám hrůzu...

Odpověd na dotaz:

Vážený pane Kaňáku,

vůbec jste nenapsal, zda jste držitelem průkazu ZTP, nebo ZTP/P, protože na ID, byť III. stupně se sleva na jízdném neposkytuje. Pokud jste držitelem takového průkazu, tak Vám doporučuji, abyste poslal stížnost na Dopravní podnik Praha. Důležité je, abyste věděl o jakou linkui se jednalo a číslo linky, aby dopravní podnik identifikoval řidiče. Měl byste si především stěžovat na vulgaritu řidiče, jeho omluvu a samozřejmě vrácení peněz.


Rád jsem Vám odpověděl na Váš dotaz ve svém volném čase. Velmi bych přivítal, pokud byste i Vy věnovali Váš čas na prohlédnutí reklam na mém webu www.vaclavkrasa.cz. Je to moje jediná odměna za radu, kterou se Vám snažím pomoci. Předem Vám děkuji. 

S pozdravem Václav Krása